AĞIZ KOKUSU (HALİTOZİS)

Çok çeşitli nedenlerden olabilir;

Diş çürüğü:

Diş çürüğü içine yerleşen ve temizlenemeyen yiyecekler sıcak ağız ortamında kokuşabileceği gibi dişin kanalının içine giren çürüklerde oluşan iltihabik akıntı nedeniyle de ağız kokusu gelişebilir.

Dişeti hastalıkları:

Dişetleri çok kanamalı ve iltihaplı ise koku kaçınılmazdır.

Dil:

Dilin yüzeyinin çok girinti çıkıntılı olması durumlarında özellikle arka yüzeyinde mikroorganizmalar ürer ve kokunun en belirgin kaynaklarından biridir. Bulantı olmuyorsa dilin fırçalanması çözüm sağlayabilir.

Kötü ağız hijyeni:

Fırçalamanın eksik yapılması da kokuya neden olur.

Temizlenmeyen diş protezleri:

Hareketli protezlerin her yiyecek sonrası protez fırçası ve sabunla fırçalanıp ağıza takılması ve akşamları da yine aynı yöntemle fırçalanıp su içine konulması şarttır. Yine sabit köprülerin de altlarının fırçalanması şarttır. Yoksa koku olur.

Ağız Kuruluğu:

Şeker hastalığında ağız kuruluğu görülebilir. Burun tıkanıklığında sürekli ağız solunumu sonucu ağız kuruluğu olabilir. Yine mikroorganizmaların üremesi için uygun bir ortamdır. Ağız kuruluğu için eczanelerde yapay tükrük veya tükrük akışını hızlandırabilen bazı ilaçlar da artık bulunmaktadır. Şekersiz sakız tüketimi de tükrük akışını hızlandırabilir.

Ağız dışında bazı ağız kokusu yapabilen durumlar da vardır:

Karaciğer-böbrek hastalığı;

Bazı ilaçların sürekli kullanımı;

Üst solunum yolu hastalıkları;

Sinüzit;

Farenjit;

Reflü;

Ülser;

Mide-barsak yolu İltihabı ve Kanserleri.

İlgili doktorlara başvurmak gerekir.